torsdag den 1. oktober 2009

1. oktober

Jeg er imponeret over at folk er ude i vejret i dag. Det er koldt. Det blæser. Det er koldt. jeg plejer aldrig at være forberedt på kulden og på blæsten, men i år er det anderledes. Jeg omfavner kulden og kysser vinden under mit kæmpe halsterklæde. Efteråret er måneden, hvor folk går rundt og fryser, søger i ly og tager en dybe indåndninger med en stor kop varm kakao i mellem hænderne. I dag er blæsten ekstra stærk. Jeg elsker at se på folk når de cykler i modvind. Deres røde kinder og viljestærke blik. Alle går rundt og fryser. En mand går forbi med bare arme og bare ben, han fryser. træerne der står nøgne i sandet, fryser. Den røde bygning overfor mig, fryser. Det bedste når det er efterår, er at gå i biografen.
Og det har jeg tænkt mig at gøre næste uge.
Jeg insisterer på at se "C'est pas moi, je le jure!"

Ingen kommentarer:

Send en kommentar